🇹🇷 Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Genç Kadınların Gözünden Sevgililer Günü

Sevgi Emek İster!

Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective 2021 yılı sevgililer günü hediye satın alma davranışları üzerine yaptığı araştırma ile genç kadınların sevgililer gününe bakış açıları ve hediye tercihlerini araştırdı.

Rapor özeti:

  • Sevgilisi olan 4 kişiden sadece 1’i hediye alıyor
  • Satın almak, hazırlamaktan daha çok tercih ediliyor
  • Hediye alan her 2 kişiden 1’i hediyesini online alıyor
  • Sevgililer Günü için ayrılan bütçe 100–500 TL aralığında
  • Kadın ve erkek için en ideal hediye kavramı yok kişileştirmeye önem veriliyor
  • Alışverişler online yapılıyor ama hediyeler yüz yüze veriliyor
  • Sevgilinin varlığı en büyük hediye

Detaylı inceleme;

1. Sevgilisi olan 4 kişiden sadece 1’i hediye alıyor

Araştırma katılımcılarına (n:1050) ilk olarak sevgililer gününde sevgililerine hediye alıp almayacakları soruldu:

  • Katılımcıların %42’si şu anda bekar olduğunu ve eğer sevgilileri olursa kesinlikle alacağını bildirdi.
  • Sevgilisi olan %58’lik kullanıcılar arasında: (n:607)
  • Hediye alacağım diyenler %24
  • Belki alırım diyenler %28
  • Hayır almam diyenler ise %24
  • Sevgilisi olan 4 kişiden sadece 1’i hediye alıyor

Bu bağlamda markaların kutlamayı ve iletişimini yapmayı asla es geçmediği sevgililer günü, tüketici tarafında marka tarafındaki kadar coşku ile kutlanmıyor diyebiliriz.

Sevgi her zaman emek istemiyor

Hediyeler her zaman alınacak şeyler olmadığı için katılımcılara verilecek hediyeyi kendilerinin mi yaptıkları yoksa hazır mı aldıkları soruldu

  • %60 ‘hazır alırım’ yanıtı verirken, katılımcıların
  • %40’ı ‘kendim yaparım’ cevabını veriyor

Kendim yaparım diyen katılımcılara nasıl bir hediye yapacaklarını sorduğumuzda (n:416)

  • Katılımcıların %11’i tercihini romantik bir yemek hazırlamaktan yana kullanırken
  • Diğer bir %18 pasta, kurabiye, kek gibi kendi elleri ile hazırladığı bir tatlıyıtercih ediyor
  • Katılımcıların %26’sı kendi yetenekleri doğrultusunda (resim, şarkı, yazı vb) özel bir hediye hazırlamayı tercih ediyor
  • %9 son zamanlarda videoları sosyal medyada da sıkça dolaşan atıştırmalık kutularını hazırlamayı tercih ederken
  • Geri kalan %37 ise özel farklı bir çalışma yapacağını bildiriyor

3. Her iki kişiden biri hediyesini online alıyor

Hediyelerini satın alan kullanıcılara hediyeyi nereden almayı tercih ettikleri sorulduğunda (n:634)

  • %49 Online
  • %22 Mağaza
  • %15 AVM
  • ve %14’ü Diğer seçeneğini seçiyor

Pandemi ile hızını oldukça arttıran online alışverişin de etkisi ile hediyesini satın almayı planlayan her iki kişiden biri hediyesini online alıyor. Markalar ve online alışveriş siteleri sevgililer günü için yaptıkları pazarlama ve iletişim çalışmaları yatırımının dönüşünü bu kitleden alıyor diyebiliriz.

4. Sevgililer günü için ayrılan bütçe

Genel olarak baktığımızda 100–500 TL aralığının öne çıktığını görüyoruz.

Markalar tüketiciye yönelik kampanyalarında öne çıkaracakları ürün gruplarında bu aralığı hedefler ise daha başarılı sonuçlar alabilir diye düşünüyoruz (n:652)

  • %15 –100 TL altı
  • %48 — 100–200 TL arasında
  • %23 –250–500 TL arasında
  • %8 –1500–1000 TL arasında
  • %6–1000 TL üstü

5. Kadın ve erkek için ideal hediye tercihleri

İdeal hediye tercihlerini sorduğumuzda belirli bir ürün grubundan ziyade daha kişisel bir hediye tercihinin öne çıktığını görüyoruz. İki kişi arasındaki bir şaka, ihtiyacı olan bir ürün ya da hayalindekiler, çorap ya da bir obje… liste uzarken sadece o kişi için ideal hediye öne çıkan tema oluyor. Katılımcıların yanıtlarına örnek vermek gerekirse:

  • Kadın 22 İstanbul: Bence kadın için en güzel hediye ona özel hissettirilmesi, küçük detaylarda bahsedilen şeylerin ona bir anda hediye edilmesi örn: me before you arılı çorap :))
  • Kadın 25 Bursa: Kullanabileceği ya da onun gözünde önemli, değerli olabilecek şeyler.
  • Kadın 22 Konya: O kadınla aranızdaki özel bir anıyı anımsatan basit bir obje. Dışarıdan kimsenin anlamadığı, yalnızca o anıya sahip olanları gülümsetebilecek bir obje.

Kişiye özel manevi değeri yüksek bir hediye kadınlar için 1. Tercih iken erkekler için alınabilecek ideal hediye sıralamasında 2. Sıraya düşüyor.

Kadın için alınabilecek ideal hediye sıralamasındaki diğer seçenekler;

  1. Manevi değeri yüksek bir hediye
  2. Takı (özellikle kolye)
  3. Kitap
  4. Tekstil & kıyafet
  5. Çiçek

Erkek için ideal hediyeler sorulduğunda ise;

  1. Aksesuar özellikle saat
  2. Kişiye özel manevi değeri yüksek bir hediye
  3. Tekstil & kıyafet
  4. Parfüm & Kozmetik
  5. Kitap

Sevgilisine ne alacağına karar veremeyenler için güvenli beş seçenek olarak bu listedeki ilk 5’i önerebiliriz fakat yine de kişiselleştirilmiş bir not ya da kişiye özel bir seçim yapmalarını da muhakkak ekliyoruz.

6. Alışverişler online, hediyeler yüz yüze

Araştırma katılımcıları alınan ve hazırlanan hediyelerin nasıl verildiği sorulduğunda:

  • %73 Kendim veriyorum
  • %18 O günün koşullarına göre değişiyor
  • %9 Kargo ile gönderenler

Kargo tercihini seçenlerin bir kısmı uzun mesafe ilişkisi sebebiyle bir kısmı ise pandemi sebebiyle sağlık endişesinden bu tercihi yaptıklarını belirtiyor. Tüketiciler online platformlardan hediye satın alsalar da söz konusu hediyeyi vermeye geldiğinde kesinlikle yüz yüze iletişimde olmayı tercih ediyorlar.

7. Sevgilinin varlığı en büyük tercih

Araştırmada son olarak sevgilinizin size sevdiğiniz bir şey alması mı yoksa kendisinin mi hazırlamasını istersiniz sorusuna,

  • %40 ‘varlığı yeter, hediyeye gerek yok’ cevabını verdi
  • %27’nin tercihi ise ‘fark etmez hediye olsun’ yanıtından yana oldu
  • %20 ‘hazırlasın’ derken
  • Sadece %13 almasını tercih ediyor

Bu araştırma Pollective tarafından, Pollectiveplatformu üzerinden Şubat 2021, 16–25 yaş aralığında 64 ilden 1050 kadın katılımcı ile gerçekleştirilmiştir.


En son yayınlanan yazılar

Veri Odaklı Karar Verme

Veri Odaklı Karar Verme: Neden önemli ve Pollective Focus ile Pollective Connect nasıl…

4 Adımda Anket Katılımını Yükseltin

Anketiniz için istediğiniz katılımı sağlamakta ve etkileşim yaratmakta zorlanıyor musunuz? Bu yazımızda basit…
REFERANSLAR
POLLECTIVE T.C. SANAYİ BAKANLIĞI VE TÜBİTAK ONAYLI ARGE PROJESİDİR.
Pollective

POLLECTIVE'İN TAMAMLADIĞI GİRİŞİM HIZLANDIRMA PROGRAMLARI