🇹🇷 Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

Black Friday Güven Araştırması

340 katılımcı ile gerçekleşen “Black Friday Güven Araştırması” sonuçları yayınlandı.

Yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective’in 64 şehirden 16–45 yaş arası 340 katılımcı ile gerçekleştirdiği “Black Friday Güven Araştırması” sonuçları yayınlandı. Black Friday adı altında gerçekleşen, markaların beklenmedik derecede indirimler yaptığı bu döneme dair tüketici güven algısı, e-ticaret platformları ve reklam stratejilerinin çıktıları paylaşıldı.

1. Black Friday indirimlerine güveniyor musun?

Genel hatlarıyla baktığımızda, her 2 kişiden 1’i “Ne güveniyorum ne güvenmiyorum” diyerek bu dönemle ilgili ikilemde oldukları yönünde fikirlerini belirttiler. %18 ile “Güvenmiyorum” diyen katılımcıların sayısı da paralelinde %12 ile “Güveniyorum” diyenlerden daha yukarıda seyrediyor. Aynı şekilde Black Friday’e “Kesinlikle güvenmiyorum” diyenler %12’lik bir kısmı oluştururken, “Kesinlikle güveniyorum” diyenler en az yüzdeyle %6’lık kesimin içerisinde bulunuyor.

2. Her 2 kişiden 1’i yoğun reklamlardan rahatsız

Bu indirim döneminde tüketicilerin, markaların yoğun reklamlarına maruz kalması hakkında her 2 kişiden 1’i rahatsız olduğunu dile getiriyor. Kasım ayı boyunca sergilenen yoğun reklamlara araştırma katılımcılarımızın %26’sı “Ne rahatsız edici ne değil” diyerek nötr bir davranış sergilerken, “Rahatsız edici bulmuyorum” diyenlerin oranı %17 oranına ulaşıyor. En az yüzdeliğe sahip %4’lük kesim ise “Kesinlikle rahatsız edici bulmuyorum” diyen katılımcılardan oluşuyor.

3. Black Friday’e giden yol büyük indirim kampanyalarından geçer

Katılımcılarımıza, Black Friday’e katılmaları için markalardan beklentilerinin ne olduğunu sorduğumuzda, %63’lük kısım “Büyük indirim kampanyaları” yanıtını verirken, “Hediye çekleri, kupon ve promosyonlar” diyenler %13 oranı ile sıralanıyor. “Ücretsiz / hızlı teslimat” diyenlerin oranı %8, “Ürün yelpazesinin geniş olması” cevabını verenler %6 olarak belirleniyor. %5’lik bir oran ile “Beklentim yok, katılmak istemiyorum” diyerek markalardan bir talebi olmadığını dile getiren katılımcılarımızı, %3 ile “Kararsızım” diyen kesim takip ediyor. “Diğer” ve “İndirimlere hep katılıyorum” seçeneklerini tercih edenler ise eşit yüzdeyle toplamda %2’lik kısımda yer alıyorlar.

4. En güvenilir marka: Trendyol!

Katılımcılarımıza “Black Friday’de en çok hangi markanın indirimleri sende güven uyandırıyor?” sorusunu yönelttiğimizde, çoğunluk %47’lik bir oranla “Trendyol” markasının güven uyandırdığını dile getiriyor. “Diğer” yanıtını veren ve “Hiçbiri” diyerek hiçbir markaya güvenmediğini söyleyenlerin sayısı eşit şekilde %16’da seyrediyor. Hepsiburada %11 olarak belirlenirken, en az yüzdenin %10 ile “Amazon”u tercih edenlerden oluştuğunu görüyoruz.

5. Kullanıcı deneyiminde %64 Trendyol diyor

“Hangi markanın arayüzü seni kullanıcı deneyimi açısından memnun ediyor?” sorusunu detaylı kırılımda incelediğimizde, %64 ile “Trendyol” markası ön plana çıkıyor. “Hepsiburada”’nın arayüzünü daha kullanışlı bulanların oranı ise %11. “Amazon” yanıtını veren katılımcılar %8’lik bir kesimi oluştururken, “Diğer” yanıtını tercih edenler %11’lik dilimi takip ediyor.

6. Uzun soluklu kampanya yapan marka kazanır!

Markaların indirim dönemlerinde “Uzun soluklu indirim ve kampanyalar” olmasını isteyenler %41, “Saatlik indirim ve kampanyalar” yapılmasını isteyenler ise %6 olarak sıralanıyor. “Her ikisini de tercih ediyorum” diyen kesim %37’lik bir oranı oluşturuyor. “Kararsızım” diyenler %10 oranındayken, “Hiçbirini tercih etmiyorum” diyen katılımcılarımız %6’lık dilim içerisinde bulunuyor.

Fikirlerini bizimle paylaşan 300+ kişiye teşekkürler!

Araştırma, yeni nesil araştırma ve pazarlama platformu Pollective tarafından Kasım 2021’de gerçekleştirilmiştir.


En son yayınlanan yazılar

Veri Odaklı Karar Verme

Veri Odaklı Karar Verme: Neden önemli ve Pollective Focus ile Pollective Connect nasıl…

4 Adımda Anket Katılımını Yükseltin

Anketiniz için istediğiniz katılımı sağlamakta ve etkileşim yaratmakta zorlanıyor musunuz? Bu yazımızda basit…
REFERANSLAR
POLLECTIVE T.C. SANAYİ BAKANLIĞI VE TÜBİTAK ONAYLI ARGE PROJESİDİR.
Pollective

POLLECTIVE'İN TAMAMLADIĞI GİRİŞİM HIZLANDIRMA PROGRAMLARI