🇹🇷 Cumhuriyetimizin 100. Yılı Kutlu Olsun!

4 Adımda Anket Katılımını Yükseltin

Anketiniz için istediğiniz katılımı sağlamakta ve etkileşim yaratmakta zorlanıyor musunuz?

Bu yazımızda basit adımlarla anket katılımlarınızı nasıl artıracağınıza yönelik ipuçlarından söz edeceğiz.

Anketiniz, iletişimini yaptığınız hedef kitlenizin gün içerisinde aldığı iletilerden yalnızca biri olabilir. İleti kalabalığının yanında sizin anketinizi daha çarpıcı kılarak sadece sunduğunuz anketinize ilgi göstermelerini ve katılım sağlamalarını sağlamanız ise doğru adımlarla mümkün. Doğru hedef kitleye doğru metni sunmaktan tutun, araştırmalarınıza hangi teşvikleri sağlayabileceğinize kadar 4 önemli püf noktadan şimdi bahsedelim.

1. Özel olduklarını hissettirin

Kişilerin anketinize katılım göstermesi ve tamamlaması için, onlara en samimi teşekkürlerinizi göstermeniz, özel olduklarını hissettirmeniz gerekir.

Bu teşekkürün içerisine “Fikirlerinizi öğrenmek istiyoruz.” veya “Görüşleriniz bizim için değerli!” tadında bir mesaj dahil edin. Katılımcılarınıza değer verdiğinizin altını çizin ve onlardan kazandığınız içgörülerin sizin stratejik planlarınızı veya tekliflerinizi esas etkileyecek faktör olduğunu belirtin.

Deneyimlerinin ve fikirlerinin ne kadar faydalı olabileceğini anlamaları için açık mesajlarda bulunun, motivasyonlarını artırın. Neden anket yayınladığınızı ve birinin neden sizin anketinizi tamamlaması gerektiğini açıkça belirtin, ikna edici olun. Bu sayede hedeflediğiniz kitle, niyetinizin iyi olduğunu anlayabilir.

Örn: “Anketimize katılmak ve tamamlamak için lütfen 2 dakikanızı ayırın.”
veya “Sizinle birlikte hizmetimizi geliştirmek için…”

Anketinizi tamamlamalarının ne kadar süreceği konusunda onlara net bilgiyi sağlayarak zamanlarına saygılı olun. Zaman ayırdıkları için ne kadar takdir ettiğinizi tekrar kez söyleyin, özel hissettirin. Katılımcılara isimlerini kullanarak anket iletişimi sağlamak, kişiselleştirme yaratmak katılım oranlarınızı yükseltebilir.

Ve son olarak anketinizi mümkün olabildiğince kısa akışlar ile gerçekleştirin.

2. Ödüllendirin, teşvik edin

Katılımcılar sadece samimi mesajlar ile yönlendirilen bir araştırmaya katılmak istemeyebilirler. Bu noktada cazip bir değer önerisi sunmak, ödüllendirme sağlamak oldukça etkili olabilir. İnsanların anketinize katılmalarını ve tamamlamaları konusunda zayıf bir etkileşim sağladığınızı düşünüyorsanız bu oranları artırmaya yönelik ödüller, teşvikler yaratmaya çalışın. Anket katılımcıların ödülü, harcadıkları efora değer olmalı.

Başta nakit teşvikler sağlamakla birlikte markaların hediye kartları, çekilişler, indirim kuponları (INDIRIM30) gibi ödüllendirmeler anket tamamlama oranlarınızı iyileştirmenize yardımcı olabilir. Bu noktada hedeflediğiniz kitlenin sunduğunuz ödüllendirme ile uyumlu olup olmadığını doğru analiz etmeniz gerekiyor.

Diyelim ki tüm bunları sağlayabilecek ekstra bütçeye sahip değilsiniz veya sadece limitli bir bütçe ayırmak zorundasınız. Bu senaryoda topladığınız içgörüleri, anket süresi tamamlandığında katılımcılar ile tıpkı birer paydaş gibi paylaşın. Onları tüm sürecin birer parçası haline getirin. Onlara kendi fikirlerini bir değer olarak sunun.

Artan Verimlilik: Veri analizi ile neyin işe yaradığını ve neyin işe yaramadığını anladığınızda, işletmeler süreçleri ve kaynak tahsisini optimize ederek verimliliği artırabilir ve maliyet tasarrufu sağlayabilirler.

Rekabet Avantajı: Veri odaklı organizasyonlar, rakiplerin önünde olmak için daha iyi donatılmıştır. Hızla değişen pazar koşullarına ve müşteri tercihlerine hızlı bir şekilde uyum sağlayabilirler.

Müşteri Deneyimi İyileştirmesi: Müşteri davranışlarını ve tercihlerini anlamak, kişiselleştirilmiş deneyimler ve hedeflenmiş pazarlama kampanyaları sağlayarak müşteri memnuniyetini ve sadakatini artırır.

Risk Azaltma: Veri analizi, olası riskleri ve tehditleri erken tespit etmeye yardımcı olur, bu da proaktif risk azaltma stratejilerine imkan tanır.

3. Katılımcıların ilgi alanlarını doğru tanımlayın

Kendi ilgi alanımıza hitap etmeyen upuzun bir ankete vakit ayırmak genellikle istemeyiz. Bizi daha derinden tanıyan ve ihtiyaçlarımıza yönelik oluşturulan anketlere daha çok katılma eğilimi gösteririz.

Yoga ile ilgilenmediğiniz halde yoga alışkanlıkları ile ilgili uzun bir soru akışını yanıtlamak sizin için sadece bir zaman kaybıdır. Katılımcı olarak paylaştığınız içgörüler de doğru veya yardımcı nitelikte olmaz. Bu durumu önlemek ve veri doğruluğunu sağlamak adına katılımcıları onları ilgilendiren bir araştırma akışına yönlendirmek için eleme (koşullu) sorusu ekleyin.

Ör: Genel olarak, ne sıklıkla yoga yaparsınız?

  • Günde bir kaç kez
  • Günde yaklaşık bir kez
  • Haftada birkaç kez
  • Ayda birkaç kez
  • Yılda birkaç kez
  • Asla

Katılımcılarınız “Asla” yanıtını seçerse, onları doğrudan anketin sonuna gönderebilir ve zaman ayırdıkları için teşekkür edebilirsiniz. Soruları seçerken, yanıtlayan deneyimini her zaman göz önünde bulundurun.

4. Görünür olun

Hedef kitlenize anketinizi ulaştırmanın en basit ve hızlı yolu, e-mail kampanyası yapmaktır. Peki ya gelen kutularına gönderdiğiniz anketi görmezden gelirlerse?

Anketinizi sosyal medya kanallarınızda yayınlamayı, uygulama içi anket entegrasyonunu veya ilgili pazarlama web sayfalarına yerleştirmeyi deneyin. E-mail kampanyanızın daha görünür olması ve için spam oranınızı kontrol edin ve gerekli iyileştirmeleri yapın. Hedef kitlenizi segmentlere ayırarak doğru zamanda doğru ses ile iletişim kurun. Sadece e-mail, sosyal medya vb. mecralarda değil, SMS kampanyaları ile de doğrudan iletişim sağlayın. Düzenli aralıklarla katılımcılarınızı tekrar hedefleyerek nazik hatırlatmalarda bulunun.

Yukarıda söz ettiğimiz 4 adım ile anketlerinizden ihtiyaç duyduğunuz alanlara yönelik daha fazla bilgi edebilirsiniz.

Hedef kitlenizdeki katılımcılarınızın veri eğilimlerini belirlemek, motivasyonlarını anlamak ve analiz etmek için daha uygun bir konumda olacaksınız. Hedef pazarınızın alışkanlıklarını ve davranışlarını doğru okuyabilmek konusunda sunduğumuz ipuçları umuyoruz ki size faydalı olur!

İlk çevrimiçi araştırmanızı oluşturmak için şimdi Pollective’e giriş yapın!


En son yayınlanan yazılar

Veri Odaklı Karar Verme

Veri Odaklı Karar Verme: Neden önemli ve Pollective Focus ile Pollective Connect nasıl…

4 Adımda Anket Katılımını Yükseltin

Anketiniz için istediğiniz katılımı sağlamakta ve etkileşim yaratmakta zorlanıyor musunuz? Bu yazımızda basit…
REFERANSLAR
POLLECTIVE T.C. SANAYİ BAKANLIĞI VE TÜBİTAK ONAYLI ARGE PROJESİDİR.
Pollective

POLLECTIVE'İN TAMAMLADIĞI GİRİŞİM HIZLANDIRMA PROGRAMLARI